НОУ ДПО Институт «Высшая Школа Лингвистики»
QUEEN'S ENGLISH

Кембриджский курс CELT-P

Внимание! В настоящее время набор на данный курс не производится!
КУРСЫ ПО МЕТОДИКЕ ПРЕПОДАВАНИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
Набор на последний в истории Кембриджа курс CELT-Р - Certificate in English Language Teaching - Primary.
Кембриджский курс CELT- Р – это онлайн курс для учителей английского языка, работающих в начальной школе с детьми от 6 до 12 лет.
Итог курса:  2 кембриджских сертификата (ТКТ + CELT-Р) + удостоверение Института о повышении квалификации.
Запуск последнего курса -  25 февраля 2022.
Преимущества: получение удостоверения Института или диплома РФ преподавателя английского языка на базе этого курса (и нашей лицензии на ДПО), полная поддержка на платформе, постоянный контакт с кембриджским тьютором.
Присылайте заявки  с указанием названия курса на anna@queens-english.ru.
Программу модуля и брошюру курса можно посмотреть тут.
Для учителей  средней школы рекомендуем пройти курс CELT-S.


Все о курсе CELT-Р

  • Шаг 1 - для кого этот курс

    Вы - учитель начальной школы или хотите им стать.
    CELT-Р - это методический курс по коммуникативным методикам преподавания в начальной школе. Если Вы молодой специалист или хотите получить реальные знания, посмотреть и повторить тех, кто учит на международном уровне, то этот курс для Вас.
    Вы научитесь вести интересные уроки, давать обратную связь, использовать свои знания в полной мере для обучения детей, искать и адаптировать игры для работы на уроке, учить эффективно и занимательно.
    На курсе за 9 месяцев Вы пройдете все, что нужно для преподавания у младших школьников.

  • Шаг 2 - прохождения теста по языку

    Вы в свободной форме отправляете нам заявку на почту anna@queens-english.ru для Анны. После получения заявки Вам будет выслан тест по языку.
    Курс построен таким образом, что в интерактивном режиме на платформе все видео уроки, презентации, семинары, упражнения, ролики и мастер-классы ведутся на английском языке.
    Уровень Вашего языка должен быть достаточным для понимания и выполнения задач, поставленных перед слушателем курса.
    Тест определит Ваш уровень понимания языка и грамматики, который не должен быть ниже В 2.

  • Шаг 3 - заполнение форм для поступления на курс

    Для поступления на курс Вам нужно будет заполнить форму (Cambridge Entry Form) и написать небольшое сочинение на английском языке.
    Во время курса Вы должны будете выполнять письменные работы, в которых будете описывать уроки, задачи, цели, и другие языковые и методические явления, потом загружать их на платформу.
    После заполнения формы и оценки письменной работы мы можем с уверенностью сказать, что Вы готовы к курсу и можете быть на него зачислены.


  • Шаг 4 - зачисление на курс

    После прохождения всех этапов тестирования мы Вам присылаем уведомление о предварительном зачислении и список документов для заполнения.
    Заявление, скан паспорта, документ о базовом образовании (для тех, кто идет на программу диплома) и оплата являются основанием для зачисления Вас на курс. Оплатить курс нужно согласно договора по реквизитам на счет компании. При возникновении трудностей с оплатой просим Вас сразу писать на почту anna@queens-english.ru или на what's up +79037245493.
    После оплаты курса мы присылаем Вам подтверждение о зачислении и номер приказа, на основании которого Вы зачислены в Институт.

  • Как подготовиться к курсу

    После поступления на курс мы высылаем список литературы, который поможет структурировать Вашу подготовку. Из списка литературы можно выбрать необходимые книги и начать вести методический дневник, в котором будут основные понятия современных коммуникативных методик.
    Дистанционный курс состоит из 20 видео и аудио уроков. Каждый урок - это теория и практика преподавания разных аспектов языка. Представлены демо уроки по обучению: listening, reading, vocabulary, grammar, different approaches to teaching grammar and vocabulary.

  • Сроки и Стоимость курса CELT-Р

    Запуск последнего курса - 25 февраля 2022 года
    Стоимость обучения - 56 000 рублей.
    Стоимость курса CELT-P + Диплом преподавателя английского языка - 69 000 рублей.
    ТКТ оплачивается отдельно, регистрация на сдачу ТКТ осуществляется самостоятельно по месту ближайшего центра сдачи.


Develop practical skills and teaching confidence with CELT-P at IHSL



CELT-Р (Certificate in English Language Teaching - Primary)
Кембриджские курсы проходят на платформе, разработанной международными специалистами специально для учителей начальной школы из разных стран.
Курс для тех, кто не имеет опыта или хочет структурно систематизировать знания по коммуникативной методике преподавания в школе.
Учителя из разных стран, без отрыва от работы, подключаются на платформу, где они проходят дистанционное обучение в удобное для себя время.
Кембриджский курс CELT-P состоит из 9 модулей, каждая неделя примерно расписана так: теория на платформе, практика и выполнение заданий, просмотр уроков от ведущих кембриджских тьюторов, прохождения материала в индивидуальном режиме, оформление выполненных заданий в портфолио.
На курсе повышения квалификации осваиваются все аспекты коммуникативной методики для работы по школьной программе: чтение, слушание, письмо, разговорная практика, грамматика - представлены в виде занимательной теории, заданий и ролевых игр.
Курс длится 9 месяцев.
Практика преподавания включена в курс. Вы записываете три видео урока с реальными студентами и загружаете их на платформу, где тьюторы их оценивают и дают обратную связь.
Только в нашем Институте вы получаете 3 документа за один курс: международный сертификат преподавателя CELP-P + TKT YL+ удостоверение Института о повышении квалификации на 120 часов.

Module 1 - Language awareness for teaching

Module 1 helps you to refresh your own knowledge of grammar, vocabulary and pronunciation. You’ll revise the terminology that teachers use when they talk about language with colleagues and older primary learners. You’ll see this terminology in later modules of the course and you’ll need it to do your language research. There will be opportunities for you to research areas of language, both within the module and in the portfolio task.

Module 2- Developing listening and speaking skills in the primary classroom

Module 2 covers listening and speaking in the primary classroom. You’ll look at strategies for developing learners’ listening skills in Unit 1 and strategies for developing their speaking skills in Unit 2. Unit 3 looks at how speaking and listening skills can be integrated into lessons. This module emphasizes the importance of building primary learners’ confidence to communicate in English.

Module 3 - Developing reading and writing skills in the primary classroom

Module 3 covers reading and writing skills. In Unit 1 you’ll look at strategies for developing learners’ reading and writing skills, focusing on word and sentence level activities for younger primary learners. In Unit 2 you’ll look at helping older primary learners to read and write texts. Unit 3 looks at how skills can be integrated into project work and topic-based teaching.

Module 4 - Resources for learning in the primary classroom

Module 4 looks at a range of resources you can use with your learners to support their English language learning. You’ll look at how you can make the best use of your coursebook. You’ll also look at a range of other resources and materials you can use to motivate and engage your learners. Unit 1 focuses on younger primary learners and Unit 2 on older primary learners. Unit 3 looks at a range of supplementary materials for primary learners at different ages.

Module 5 - Managing the primary school classroom

Module 5 covers effective classroom management. In Unit 1 you’ll consider the importance of the learning environment. You’ll explore how to use the space that you have available and how to involve learners in creating a positive classroom atmosphere. In Unit 2 you’ll look at the effective management of activities from setting up to getting feedback. Finally, in Unit 3 you’ll look at how teachers can ensure that learners with different language abilities participate fully in the lesson.

Module 6 - Developing language use in the primary school classroom

Module 6 covers how to introduce and practise new language with different age groups. You’ll look at language structures in Unit 1, vocabulary in Unit 2 and features of pronunciation in Unit 3. Throughout the module there is an emphasis on building learners’ confidence in using English.

Module 7 - Language learning and the primary learner

The activities and strategies for teaching language and skills in Modules 2 to 6 are suitable for teaching different groups of primary learners. Module 7 looks more closely at the factors that can affect how children learn. Unit 1 considers key characteristics of young learners and relates these to the types of activities teachers can use in the classroom. Unit 2 looks at how the teacher can use English lessons to continue to develop learners’ curiosity, knowledge and understanding of the world around them. You’ll look at activities which develop learners’ thinking skills and intercultural awareness. Unit 3 then focuses on how to use teacher language to increase and extend opportunities for successful learning for primary learners. Modules 1 to 7 contain plans for different types of lessons.

 Module 8 - Planning language learning in the primary school context

Modules 1 to 7 contain plans for different types of lessons. In Module 8 you’ll look at all the factors you need to consider for detailed planning. In Units 1 and 2 you’ll look at key components for planning individual lessons. You’ll then look at planning a sequence of work for the school year or part of the year in Unit 3.

 Module 9 - Assessing language learning in the primary context

Welcome to Module 9. In Unit 1 you’ll consider some key features of teachers’ assessment practices. Unit 2 explores everyday assessment practices with an emphasis on learning while Unit 3 looks at more formal assessment with an emphasis on testing.




CELT P
Module 1
Managing the Primary Classroom
Total number of hours - between 9 and 12
Assessment - Portfolio task - plan, teach and evaluate a role-play activity
Task focus - setting up activities, giving instructions, organizing learners into pairs/groups, monitoring, providing feedback to learners
Portfolio needs to be completed and uploaded for the moderation
Unit 1 - Creating and maintaining a constructive learning environment
Lesson 1: The teaching environment - key principles
Lesson 2: Creating and managing a positive learning environment
Lesson 3: Establishing classroom discipline
Unit 2 - Managing classroom activities effectively
Lesson 4: Speaking and writing activities
Lesson 5: Setting up activities
Lesson 6: Monitoring and feedback
Unit 3 - Managing differences in the classroom
Lesson 7: Recognizing and managing differences
Lesson 8: Differentiation through teacher talk and classroom tasks
Lesson 9: Differentiation through feedback and grouping strategies
Module 1 covers classroom management in the secondary language classroom, looks at the physical environment, deals with the way teachers interacts with the learners
Videos of live lessons of experienced teachers are included in the Module 1 for participants to watch











Наши преподаватели

Mike Cattlin
Mike is our main course tutor on our CELTA courses
A little bit about him:
Materials Writer and Editor
The author of “The Art of Lesson Planning – a handbook for pre-service and in-service teachers of English to speakers of other languages”
Done five tasks on Lesson Planning for the Cambridge English Teacher website
Occasional writer of articles for the IH Journal.
Academic Qualifications:
BA (Hons) International History and Politics (University of Leeds)
Diploma in Educational Management (ELT) (Distance Learning Programme) – overall Distinction, with Distinctions in all written assignments
CELTA tutor and assessor
DELTA tutor and assessor
Certificate in Advanced Methodology, Business English Teaching, One-to-One, Certificate in Online Tutoring
Gary Nixon
Gary Nixon is our Guru. We have done a  lot of ICELT\CELTA courses together as well as many in-house teacher training courses. He has inspired us by doing professional and quality training  for our teachers. This is what he says about himself: I started teaching English as a foreign language in 1988 in Japan. I became a teacher trainer in 2000 and have loved doing both ever since. I have trained teachers in many countries, including Brazil, New York, Morocco, Dubai, Georgia and Azerbaijan.
I have continued to learn from every teacher I come into contact with and have used this to help to update my qualifications, including my TEFLA, DELTA and two PGCEs in Education. These have enabled me to train teachers from many different disciplines, from builders to accountants, in addition to English language teachers.
From 2015 to 2019 I was the main tutor on the ICELT courses at Queen’s English in Moscow and am very proud of the developments that had taken place to the course. It is a high level, intensive course really tapered to the needs of Russian teachers of English. Now CELTA will be supporting people in making  new relationships with English that keeps my passion for training and teaching burning.
Brendan
This is Brendan McEvoy and this is what he says about himself: I have been teaching for more than 20 years.  I graduated from Middlesex University with a degree in Teaching English as a Foreign language.  I was later awarded the Cambridge ESOL DELTA by IH London.
For the last 12 years, I’ve been training teachers, firstly with Trinity TESOL and more recently with Cambridge CELTA.  I greatly enjoy helping teachers develop their skills and watching them improve.  I always try to make teachers and students feel relaxed and to provide them with fun and engaging training sessions.
I also have extensive experience as an IELTS examiner for the British Council.  I use my knowledge of the exam to train teachers how to effectively prepare students for IELTS and also how to grade students’ performance.
Outside of work, I have a keen interest in fitness and enjoy long distance cycling.
Milena Khabarova
My teaching story goes back to my graduation day in 1992 when I became a specialist in teaching English with a diploma from Moscow State Linguistic University. That was the first time  I felt the responsibility of becoming a teacher.
Over the years, I have acquired not only  teaching experience but a growing responsibility as well. Very soon I realized that learning is more important than teaching and that was our starting point with our partnership with Cambridge.
Gaining CELTA, ICELT and then becoming a qualified Cambridge tutor were significant points in my teaching career at Queen's English.
Tyler Scharf
Hi, I am Tyler, Canadian. I am  a language skills coach and CELTA\ICELT  trainer based in Istanbul. I have mentored students between the ages of 4-64 from all walks of life in Ankara, Moscow, and Istanbul. My areas of specialization include learner skill training, motivation and learner mindsets, goal setting, autonomy, and fostering learner confidence.
As language is a tool that enables people to connect and collaborate with each other to share talents and skills, I create the teaching experience as one of continual learning.
I am currently spreading awareness about the culture of learning through my blog on learning strategies.
Zahid
Hi. I am based in the Department of Quality Assurance and Improvement at Lewisham College London.
I work as an improvement practitioner and a lecturer in Teacher Education. I have been teaching since 2006 and have taught ESOL, IELTS and EAP in further and higher education sectors in the UK and UAE. I am a CELTA trainer and I also teach on PGCE (Level 6 teacher training course) programme offered by Canterbury Christchurch University UK. I hold 2 MAs in English Language Teaching and Applied Linguistics, CELTA, DELTA, PGCE, TKT, and DTELLS (subject specialist Diploma in Teaching English). I am currently working on my doctorate and my research looks at the politics of quality improvement policies in Further Education.
The key question that drives my research is how quality assurance and improvement policies, such as classroom observations, are linked to teaching practices. Last year, in July 2018, I presented my research paper at ARPCE international Conference at Oxford university. I will be coming to Moscow to run summer 2020 CELTA courses.
Aurika Akchurina
Аурика Акчурина
Всем привет! Мне в жизни очень повезло: я оказалась в нужный момент в нужном месте!  Я пришла в Высшую Школу Лингвистики получать новые знания, и теперь эта школа стала для меня местом работы и вторым домом! Я филолог по образованию, поработав в школе, ушла в бизнес. Жила и работала в разных странах, везде чувствовала себя как дома, потому-то могла общаться. Это счастье общения давало мне знание английского языка, который учу с 7 лет и не останавливаюсь. И вот настал момент, когда я решила, что хочу делиться своими знаниями с теми, кто мечтает овладеть этим удивительным языком, чтобы смотреть кино и читать  книги в оригинале,  слушать  музыку и понимать каждое слово. Чтобы, приехав в любую страну, свободно общаться и находить новых друзей. Радость преподавания заключается в том, что, приходя на урок, ты со  слушателями  совершаешь  чудесное и увлекательное путешествие по бескрайним просторам английского языка! Приходите к нам в Школу, и мы отправимся в это увлекательное путешествие вместе!
Nina Vavilova
Увлечение английским началось в далеком детстве, когда мне подарили стопку ярких книжек на английском языке из недоступной тогда Великобритании. И вот уже более 30 лет преподаю английский язык, кроме педагогического университета еще Кембриджские сертификаты TKT и ICELT, учеба в Лондоне(курс для преподавателей) и Эдинбурге( advanced) и много еще разных курсов и сертификатов. Учиться не перестаю, последний сертификат Proficiency получила в июле.
Мне нравится применять новые методы и технологии, учебники, видео, игры – все , что может помочь моим слушателям быстро и успешно овладеть языком.
Сухарева Ольга
Образование: высшее, профессиональное
Уитон Колледж, США (Wheaton College) 2007
Магистр по межкультурной коммуникации и преподаванию английского как иностранного (MA in Intercultural Studies and Teaching English to Speakers of Other Languages)
Повышение квалификации:
CELTA, 2010, Pass A
"Мне нравится заниматься любимым делом и видеть результат своей работы. Язык – это, прежде всего, средство общения, узнавания чего-то нового, и так здорово, когда всё это можно делать на английском."
Alexei Nesterenko
Hi. I am Alex. I have been with Queens English for as long as I remember myself. I did my ICELT and got my diploma in teaching and since that time I have been teaching different groups and levels. I am an actor as well and master my communication skills on stage and on TV so dont be surprised to see me in your favorate program on TV.
Natalia Kruchkova
Hi, I am Natalia, based in Moscow. I am a staff teacher in the Institute: Higher School of Linguistics. I graduated from Moscow State Linguistic University in the faculty of linguistics and intercultural communication in 2002, then spent about four years working in a business environment. Although the experience was very valuable, I came to realize that this was not my cup of tea and decided to try teaching. I was very much aware of the responsibility and challenge involved in this work, but the appeal was also very strong for me as I was convinced it suited my character better. Having taught English for some years i felt I wanted something new, so I completed a course in teaching Russian as a foreign language, which was an exciting experience of using English as a tool to teach my mother tongue to multinational groups of students from all over the world. I have experience in teaching English to both adults and teenagers. I have grown to love teaching. It is both rewarding and addictive to see your students achieving goals, making progress and broadening their horizons in general. It’s a mutually enriching process as I also learn a lot from my students in language, culture and in other spheres of life. I hold ICELT as an international Cambridge certificate.
Лагутцева Татьяна
Окончила с отличием Харьковский Госуниверситет по специальности «Английский язык и литература». Пока училась – мечтала о путешествиях. Мечта сбылась, когда устроилась работать в крупную туристическую компанию. Почему все-таки вернулась в преподавание? Чувство, которое испытываешь, когда с твоей помощью человек начинает успешно осваивать иностранный язык, сравнимо по силе с ощущением взобравшегося на вершину путника. Это смесь восторга и усталости. И понимание, что впереди новая дорога и множество разных вершин.
Преподавание- увлекательный процесс, всегда новый и динамичный. Ведь обучая студентов, преподаватель продолжает учиться сам.
Повышение квалификации:
2017 г. – «In-service Certificate in English Language Teaching (ICELT)» на базе авторизованного языкового центра “Queen’s English”
2013 г.,2015 г. - курс «Как подготовить учащихся к ЕГЭ»
2013 г. – Получение сертификата TKT (Teaching Knowledge Test, модули 1-3), University of Cambridge ESOL Examinations
Natalya Gugyanova
Свою преподавательскую деятельность начала в 2004 году будучи студенткой 3 курса факультета иностранных языков Московского государственного гуманитарного университета им. М.А. Шолохова. В 2008 году прошла 6-недельный курс английского языка для бизнеса в школе LSI Брайтон, Великобритания. В 2015 году сдала международный экзамен TKT (The Teaching Knowledge Test) Modules 1,2,3. В 2018 году прошла курс ICELT для преподавателей английского языка, позволяющий расширить знания теории и практики преподавания.
По жизни мой девиз: Замечательное чувство - знать, что ты сам строишь мир. А при работе со студентами больше ориентируюсь на то, что в каждом человеке есть солнце – только нужно дать ему светить.
Natalia Ochkurova
Hi, I am Natalia. English literally shapes my environment; I just can’t stop grasping all it suggests. Books, TV shows, and music are my daily musts. I am fascinated by the language, especially the colloquial one and the variety of colours and emotions that it expresses. I love sharing my ‘little discoveries’ with students. I have done ICELT, TKT modules, a Diploma in teaching English as a foreign language in Moscow Teachers’ Training University.  I love working with the language and teaching it to my students.
Сапожников Вячеслав
с 2013 года я преподаю английский в Queen’s English.
Помимо профильного высшего образования в МПГУ, в 2014-2015 годах я прошёл курс и получил кембриджский сертификат ICELT для практикующих преподавателей английского языка.
Моя работа приносит мне уйму удовольствия и профессионального удовлетворения, поскольку тружусь я в замечательном коллективе единомышленников и настоящих мастеров своего дела, а главное – имею возможность общаться с очень разными и интересными людьми, многому учась у них.
Методики, используемые в нашей школе, базируются на практике британских языковых школ с вплетением авторских наработок каждого преподавателя. Буду очень рад видеть всех желающих изучать английский и культуру англоязычных стран на своих занятиях.
Асирян Сатинэ
Сколько себя помню, всё время учу и учусь в режиме non-stop. Окончив университет, мне посчастливилось работать  среди  тех, для кого творческий подход к преподаванию языка был в приоритете, нежели слепое следование всем  образовательным стандартам, по которым до сих пор работают наши коллеги в школах, вузах и т.д. Проработав в некоторых вузах нашего края (Ставропольский Государственный университет, Филиал Московского Государственного Лингвистического университета в г. Михайловске СК, Южно-Российский Государственный институт) в качестве ассистента кафедры, старшего преподавателя, заведующей кафедрой и защитив кандидатскую работу, я поняла, что самый лучший способ проявить себя и быть нужной другим - это обучать тех, кому  хочется, а не приходится изучать  язык. Сегодня  у меня своё любимое дело. Вокруг меня настоящие профессионалы. Я горжусь тем, что имею возможность получать знания по самым последним методикам от лучших из лучших и делиться ими со своими коллегами и учениками.
Анна CELTA tutor
Hi, my name is Anna.  
I am a Cambridge speaking examiner (up to C2 CEFR level) and a CELTA trainer. I have designed and delivered courses, workshops, and seminars for foreign language teachers in different countries: Kazakhstan, Russia, Portugal, Thailand, Mongolia, Armenia, Philippines and South Korea.  
I have been teaching English for over 20 years and have experience of teaching in different contexts: teenagers and adults, university students, General English, Business English, exam classes.  
Qualifications:
•    a university degree in teaching English and French, and translation (hons)
•    CPE
•    TKT
•    CELTA
•    DELTA
•    Testing and Assessment (Norwich Institute for Language Education)
.

Annete
Hi
I am Annette. I am British with a French name that may amuse and confuse the world around me.
I started teaching English as a foreign language about 20 years ago. Soon after that  I became a teacher trainer  and have loved doing both ever since. I have taught and   trained teachers in many countries all over the world.
My qualifications, including my first degree, CELTA and DELTA help me carry on learning from every teacher I work with.
I am happy  to say that in the year of 2020 I started working with Queen's English in Moscow on CELTA courses and very proud of of the developments that have taken place to the courses I work on. It is a high level, intensive course really tapered to the needs of Russian teachers of English. Now CELTA will be supporting people in making  new relationships with English that keeps my passion for training and teaching burning.
Курцева Екатерина
Помимо педагогического образования имею диплом переводчика английского и французского языков, также в 2014 - 15 гг прошла курс ICELT,  2015 г учёба в Лондоне ( Culture  Awareness Course), регулярно посещаю курсы повышения квалификации для преподавателей.
Английский язык любила всегда,  а педагогическую деятельность начала ещё в Институте. Считаю свою работу идеальным примером того как можно сочетать любимое увлечение и трудовую деятельность. Провожу уроки индивидуально и в группах,  работаю по коммуникативной методике, что позволяет сделать процесс обучения не только эффективным,  но и лёгким,  увлекательным.
Записаться на бесплатный пробный урок

Заполните форму обратной связи, и получите бесплатную консультацию по нашим образовательным программам

CAPTCHA
Нажимая на кнопку "получить бесплатную консультацию" Вы соглашаетесь с политикой конфиденциальности