НОУ ДПО Институт «Высшая Школа Лингвистики»
QUEEN'S ENGLISH

Кембриджский курс CELT-S

Внимание! В настоящее время набор на данный курс не производится!
КУРСЫ ПО МЕТОДИКЕ ПРЕПОДАВАНИЯ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
Последний в истории Кембриджа курс CELT-s - Certificate in English Language Teaching - Secondary начнется 25 февраля 2022 года.
CELT-s - это кембриджский онлайн курс для учителей английского языка средней школы.
Регистрация заканчивается 24 февраля 2022 года.
Наши преимущества: диплом РФ или удостоверение на базе курса (и нашей лицензии на ДПО), постоянная связь и поддержка кембриджского тьютора, техническая помощь на платформе.
Присылайте заявки в свободной форме с указанием названия курса на anna@queens-english.ru.
Программу и брошюру курса можно посмотреть тут.
Для учителей начальной школы рекомендуем пройти курс CELT-P.

Все о курсе CELT-S

  • Шаг 1 - что нужно знать до курса

    До курса нужно проверить свой уровень английского языка и умение грамотно излагать мысли на письме.
    CELT-S - это базовый курс по коммуникативным методикам преподавания в средней школе, курс идет полностью на английском языке, поэтому перед курсом мы должны проверить уровень подготовки каждого слушателя.
    Для успешного прохождения курса Вам нужны будут: уровень языка В 2, навыки академического письма, критическое мышление и умение получать и анализировать обратную связь.
    Для поступления на курс не требуется сертификат о подтверждении уровня языка, но пройти успешно тест на уровень языка будет необходимо.

  • Шаг 2 - заполнение форм Cambridge Entry Form

    Вы в свободной форме отправляете нам заявку на почту anna@queens-english.ru для Анны. После получения заявки Вам будут высланы формы для заполнения и ознакомления.
    До поступления на курс Вы выполняете письменное задание , которое можно делать на компьютере или от руки.
    Выполненную работу нужно прислать сканом или фото на почту Анне или на what's up +79037245493 c указанием фамилии в теме отправки.
    Одновременно с письменной работой нужно будет заполнить форму Cambridge Entry Form на английском языке, в которой указать факты об изучении и преподавании языка..
    Уровень языка является главным критерием приема на курс.

  • Шаг 3 - зачисление на курс

    Решение о зачислении на курс принимается на основании результатов проверки письменных работ одним из тьюторов.
    До принятия решения можно задать вопросы на почту по условиям прохождения курса.
    Курс ведут кембриджские тьюторы, поэтому все вопросы можно задать в электронном виде на английском языке.
    Зачисление на курс происходит после полной оплаты на счет компании.

  • Шаг 4 - прохождение курса

    Курс начинается для всех слушателей в одно время, по заявленной дате.
    Все слушатели проходят примерно один модуль, состоящий из 10-15 уроков, в течение месяца. После прохождения каждого урока нужно на платформе выполнить задания, только после этого Вас пропустят дальше. Результат каждого упражнения можно проверить в конце урока.
    После прохождения одного модуля Вам необходимо будет написать работу и загрузить ее на платформу.
    Тьютор проверяет работу и загружает на платформу анализ работы, тут есть два варианта: работы принята или возвращена на доработку с указанием того, что нужно сделать.
    В середине курса нужно сдать ТКТ, и по результатам ТКТ и всех сданных работ выдается сертификат CELT-S.

  • Как подготовиться к курсу

    До начала курса мы высылаем Вам список литературы, который поможет структурировать Вашу подготовку. Из списка литературы можно выбрать необходимые книги и начать заполнять методический дневник слушателя, куда нужно записывать основные выдержки из методической литературы.
    Дистанционный курс состоит из 20 видео и аудио уроков. Каждый урок - это теория и практика преподавания разных аспектов языка. Представлены демо уроки по обучению: listening, reading, vocabulary, grammar, different approaches to teaching grammar and vocabulary.

  • Стоимость курса CELT-S

    56 000 рублей - CELT-S + удостоверение Института
    69 000 рублей - CELT-S + Диплом преподавателя английского языка
    Оплачиваются дополнительно TKT fee


Develop practical skills and teaching confidence with CELT-S at IHSL



CELT-S - Certificate in English Language Teaching - Secondary.
Курс проходит на платформе, разработанной международными специалистами  для учителей средней школы из разных стран.
CELT-S состоит из 8 модулей, каждая неделя примерно расписана так: теория на платформе, практика и выполнение заданий, просмотр уроков от кембриджских тьюторов, прохождение материала в индивидуальном режиме, оформление выполненных заданий в портфолио.
На курсе повышения квалификации присутствуют все аспекты коммуникативной методики для работы по школьной программе: чтение, слушание, письмо, разговорная практика, грамматика.
Практика преподавания включена в курс. Вы записываете три видео урока со своими учениками и загружаете их на платформу, где тьюторы их оценивают и дают обратную связь.

Module 1 - Managing the Secondary Classroom

In Module 1 we cover classroom management in the secondary language classroom. We look at the physical environment and how teachers interact with learners in the classroom.

Module 2- Language Learning and the Teenage Learner

In Module 2 we cover learning, language learning and the teenage learner. There is a key emphasis on engaging learners in their learning. We consider how to motivate learners, taking account of their individual needs, interests and learning preferences.

Module 3 - Developing Listening, Speaking, Reading and Writing Skills in the Secondary Classroom 

In Module 3 we cover how to help learners with language skills:  listening, reading, speaking and writing. Unit 1 focuses on the receptive skills: listening and reading. Unit 2 focuses on speaking and Unit 3 on writing.

Module 4 - Language Awareness for Teaching

In Module 4 we help you refresh your own knowledge of grammar, vocabulary and pronunciation.  You’ll revise the terminology that teachers use when they talk about language: you’ll need this terminology for later modules of the course. There will also be opportunities for you to research areas of language, both within the lessons and in the portfolio task.

Module 5 - Developing Language use in the Secondary Classroom

In Module 5 we cover teaching language (grammar and functions), vocabulary and pronunciation. The module includes 3 units with 3 lessons in each unit.

Module 6 - Planning Language Learning in the Secondary Context

In Module 6 we look at different approaches to planning lessons. You will look at key principles and specific techniques. The module covers planning individual lessons and planning a scheme of work.

Module 7 - Resources for Learning in the Secondary Classroom

This module looks at how you can make the best use of all the resources available for use in your teaching. In the module you will look at different types of materials and ways of using them effectively in your own context to motivate and support your learners.

Module 8 - Assessing Language Learning in the Secondary Context

In Module 8 we cover how to assess learner language. Unit 1 focuses on the principles and purposes of classroom-based assessment, Unit 2 focuses on tools for classroom-based assessment, and Unit 3 focuses on using formative and summative assessment with your learners.




CELT S
Module 1
Managing the Secondary Classroom
Total number of hours - between 9 and 12
Assessment - Portfolio task - plan, teach and evaluate a role-play activity
Task focus - setting up activities, giving instructions, organizing learners into pairs/groups, monitoring, providing feedback to learners
Portfolio needs to be completed and uploaded for the moderation
Unit 1 - Creating and maintaining a constructive learning environment
Lesson 1: The teaching environment - key principles
Lesson 2: Creating and managing a positive learning environment
Lesson 3: Establishing classroom discipline
Unit 2 - Managing classroom activities effectively
Lesson 4: Speaking and writing activities
Lesson 5: Setting up activities
Lesson 6: Monitoring and feedback
Unit 3 - Managing differences in the classroom
Lesson 7: Recognizing and managing differences
Lesson 8: Differentiation through teacher talk and classroom tasks
Lesson 9: Differentiation through feedback and grouping strategies
Module 1 covers classroom management in the secondary language classroom, looks at the physical environment, deals with the way teachers interacts with the learners
Videos of live lessons of experienced teachers are included in the Module 1 for participants to watch











Наши преподаватели

Mike Cattlin
Mike is our main course tutor on our CELTA courses
A little bit about him:
Materials Writer and Editor
The author of “The Art of Lesson Planning – a handbook for pre-service and in-service teachers of English to speakers of other languages”
Done five tasks on Lesson Planning for the Cambridge English Teacher website
Occasional writer of articles for the IH Journal.
Academic Qualifications:
BA (Hons) International History and Politics (University of Leeds)
Diploma in Educational Management (ELT) (Distance Learning Programme) – overall Distinction, with Distinctions in all written assignments
CELTA tutor and assessor
DELTA tutor and assessor
Certificate in Advanced Methodology, Business English Teaching, One-to-One, Certificate in Online Tutoring
Gary Nixon
Gary Nixon is our Guru. We have done a  lot of ICELT\CELTA courses together as well as many in-house teacher training courses. He has inspired us by doing professional and quality training  for our teachers. This is what he says about himself: I started teaching English as a foreign language in 1988 in Japan. I became a teacher trainer in 2000 and have loved doing both ever since. I have trained teachers in many countries, including Brazil, New York, Morocco, Dubai, Georgia and Azerbaijan.
I have continued to learn from every teacher I come into contact with and have used this to help to update my qualifications, including my TEFLA, DELTA and two PGCEs in Education. These have enabled me to train teachers from many different disciplines, from builders to accountants, in addition to English language teachers.
From 2015 to 2019 I was the main tutor on the ICELT courses at Queen’s English in Moscow and am very proud of the developments that had taken place to the course. It is a high level, intensive course really tapered to the needs of Russian teachers of English. Now CELTA will be supporting people in making  new relationships with English that keeps my passion for training and teaching burning.
Brendan
This is Brendan McEvoy and this is what he says about himself: I have been teaching for more than 20 years.  I graduated from Middlesex University with a degree in Teaching English as a Foreign language.  I was later awarded the Cambridge ESOL DELTA by IH London.
For the last 12 years, I’ve been training teachers, firstly with Trinity TESOL and more recently with Cambridge CELTA.  I greatly enjoy helping teachers develop their skills and watching them improve.  I always try to make teachers and students feel relaxed and to provide them with fun and engaging training sessions.
I also have extensive experience as an IELTS examiner for the British Council.  I use my knowledge of the exam to train teachers how to effectively prepare students for IELTS and also how to grade students’ performance.
Outside of work, I have a keen interest in fitness and enjoy long distance cycling.
Milena Khabarova
My teaching story goes back to my graduation day in 1992 when I became a specialist in teaching English with a diploma from Moscow State Linguistic University. That was the first time  I felt the responsibility of becoming a teacher.
Over the years, I have acquired not only  teaching experience but a growing responsibility as well. Very soon I realized that learning is more important than teaching and that was our starting point with our partnership with Cambridge.
Gaining CELTA, ICELT and then becoming a qualified Cambridge tutor were significant points in my teaching career at Queen's English.
Tyler Scharf
Hi, I am Tyler, Canadian. I am  a language skills coach and CELTA\ICELT  trainer based in Istanbul. I have mentored students between the ages of 4-64 from all walks of life in Ankara, Moscow, and Istanbul. My areas of specialization include learner skill training, motivation and learner mindsets, goal setting, autonomy, and fostering learner confidence.
As language is a tool that enables people to connect and collaborate with each other to share talents and skills, I create the teaching experience as one of continual learning.
I am currently spreading awareness about the culture of learning through my blog on learning strategies.
Zahid
Hi. I am based in the Department of Quality Assurance and Improvement at Lewisham College London.
I work as an improvement practitioner and a lecturer in Teacher Education. I have been teaching since 2006 and have taught ESOL, IELTS and EAP in further and higher education sectors in the UK and UAE. I am a CELTA trainer and I also teach on PGCE (Level 6 teacher training course) programme offered by Canterbury Christchurch University UK. I hold 2 MAs in English Language Teaching and Applied Linguistics, CELTA, DELTA, PGCE, TKT, and DTELLS (subject specialist Diploma in Teaching English). I am currently working on my doctorate and my research looks at the politics of quality improvement policies in Further Education.
The key question that drives my research is how quality assurance and improvement policies, such as classroom observations, are linked to teaching practices. Last year, in July 2018, I presented my research paper at ARPCE international Conference at Oxford university. I will be coming to Moscow to run summer 2020 CELTA courses.
Aurika Akchurina
Аурика Акчурина
Всем привет! Мне в жизни очень повезло: я оказалась в нужный момент в нужном месте!  Я пришла в Высшую Школу Лингвистики получать новые знания, и теперь эта школа стала для меня местом работы и вторым домом! Я филолог по образованию, поработав в школе, ушла в бизнес. Жила и работала в разных странах, везде чувствовала себя как дома, потому-то могла общаться. Это счастье общения давало мне знание английского языка, который учу с 7 лет и не останавливаюсь. И вот настал момент, когда я решила, что хочу делиться своими знаниями с теми, кто мечтает овладеть этим удивительным языком, чтобы смотреть кино и читать  книги в оригинале,  слушать  музыку и понимать каждое слово. Чтобы, приехав в любую страну, свободно общаться и находить новых друзей. Радость преподавания заключается в том, что, приходя на урок, ты со  слушателями  совершаешь  чудесное и увлекательное путешествие по бескрайним просторам английского языка! Приходите к нам в Школу, и мы отправимся в это увлекательное путешествие вместе!
Nina Vavilova
Увлечение английским началось в далеком детстве, когда мне подарили стопку ярких книжек на английском языке из недоступной тогда Великобритании. И вот уже более 30 лет преподаю английский язык, кроме педагогического университета еще Кембриджские сертификаты TKT и ICELT, учеба в Лондоне(курс для преподавателей) и Эдинбурге( advanced) и много еще разных курсов и сертификатов. Учиться не перестаю, последний сертификат Proficiency получила в июле.
Мне нравится применять новые методы и технологии, учебники, видео, игры – все , что может помочь моим слушателям быстро и успешно овладеть языком.
Сухарева Ольга
Образование: высшее, профессиональное
Уитон Колледж, США (Wheaton College) 2007
Магистр по межкультурной коммуникации и преподаванию английского как иностранного (MA in Intercultural Studies and Teaching English to Speakers of Other Languages)
Повышение квалификации:
CELTA, 2010, Pass A
"Мне нравится заниматься любимым делом и видеть результат своей работы. Язык – это, прежде всего, средство общения, узнавания чего-то нового, и так здорово, когда всё это можно делать на английском."
Alexei Nesterenko
Hi. I am Alex. I have been with Queens English for as long as I remember myself. I did my ICELT and got my diploma in teaching and since that time I have been teaching different groups and levels. I am an actor as well and master my communication skills on stage and on TV so dont be surprised to see me in your favorate program on TV.
Natalia Kruchkova
Hi, I am Natalia, based in Moscow. I am a staff teacher in the Institute: Higher School of Linguistics. I graduated from Moscow State Linguistic University in the faculty of linguistics and intercultural communication in 2002, then spent about four years working in a business environment. Although the experience was very valuable, I came to realize that this was not my cup of tea and decided to try teaching. I was very much aware of the responsibility and challenge involved in this work, but the appeal was also very strong for me as I was convinced it suited my character better. Having taught English for some years i felt I wanted something new, so I completed a course in teaching Russian as a foreign language, which was an exciting experience of using English as a tool to teach my mother tongue to multinational groups of students from all over the world. I have experience in teaching English to both adults and teenagers. I have grown to love teaching. It is both rewarding and addictive to see your students achieving goals, making progress and broadening their horizons in general. It’s a mutually enriching process as I also learn a lot from my students in language, culture and in other spheres of life. I hold ICELT as an international Cambridge certificate.
Лагутцева Татьяна
Окончила с отличием Харьковский Госуниверситет по специальности «Английский язык и литература». Пока училась – мечтала о путешествиях. Мечта сбылась, когда устроилась работать в крупную туристическую компанию. Почему все-таки вернулась в преподавание? Чувство, которое испытываешь, когда с твоей помощью человек начинает успешно осваивать иностранный язык, сравнимо по силе с ощущением взобравшегося на вершину путника. Это смесь восторга и усталости. И понимание, что впереди новая дорога и множество разных вершин.
Преподавание- увлекательный процесс, всегда новый и динамичный. Ведь обучая студентов, преподаватель продолжает учиться сам.
Повышение квалификации:
2017 г. – «In-service Certificate in English Language Teaching (ICELT)» на базе авторизованного языкового центра “Queen’s English”
2013 г.,2015 г. - курс «Как подготовить учащихся к ЕГЭ»
2013 г. – Получение сертификата TKT (Teaching Knowledge Test, модули 1-3), University of Cambridge ESOL Examinations
Natalya Gugyanova
Свою преподавательскую деятельность начала в 2004 году будучи студенткой 3 курса факультета иностранных языков Московского государственного гуманитарного университета им. М.А. Шолохова. В 2008 году прошла 6-недельный курс английского языка для бизнеса в школе LSI Брайтон, Великобритания. В 2015 году сдала международный экзамен TKT (The Teaching Knowledge Test) Modules 1,2,3. В 2018 году прошла курс ICELT для преподавателей английского языка, позволяющий расширить знания теории и практики преподавания.
По жизни мой девиз: Замечательное чувство - знать, что ты сам строишь мир. А при работе со студентами больше ориентируюсь на то, что в каждом человеке есть солнце – только нужно дать ему светить.
Natalia Ochkurova
Hi, I am Natalia. English literally shapes my environment; I just can’t stop grasping all it suggests. Books, TV shows, and music are my daily musts. I am fascinated by the language, especially the colloquial one and the variety of colours and emotions that it expresses. I love sharing my ‘little discoveries’ with students. I have done ICELT, TKT modules, a Diploma in teaching English as a foreign language in Moscow Teachers’ Training University.  I love working with the language and teaching it to my students.
Сапожников Вячеслав
с 2013 года я преподаю английский в Queen’s English.
Помимо профильного высшего образования в МПГУ, в 2014-2015 годах я прошёл курс и получил кембриджский сертификат ICELT для практикующих преподавателей английского языка.
Моя работа приносит мне уйму удовольствия и профессионального удовлетворения, поскольку тружусь я в замечательном коллективе единомышленников и настоящих мастеров своего дела, а главное – имею возможность общаться с очень разными и интересными людьми, многому учась у них.
Методики, используемые в нашей школе, базируются на практике британских языковых школ с вплетением авторских наработок каждого преподавателя. Буду очень рад видеть всех желающих изучать английский и культуру англоязычных стран на своих занятиях.
Асирян Сатинэ
Сколько себя помню, всё время учу и учусь в режиме non-stop. Окончив университет, мне посчастливилось работать  среди  тех, для кого творческий подход к преподаванию языка был в приоритете, нежели слепое следование всем  образовательным стандартам, по которым до сих пор работают наши коллеги в школах, вузах и т.д. Проработав в некоторых вузах нашего края (Ставропольский Государственный университет, Филиал Московского Государственного Лингвистического университета в г. Михайловске СК, Южно-Российский Государственный институт) в качестве ассистента кафедры, старшего преподавателя, заведующей кафедрой и защитив кандидатскую работу, я поняла, что самый лучший способ проявить себя и быть нужной другим - это обучать тех, кому  хочется, а не приходится изучать  язык. Сегодня  у меня своё любимое дело. Вокруг меня настоящие профессионалы. Я горжусь тем, что имею возможность получать знания по самым последним методикам от лучших из лучших и делиться ими со своими коллегами и учениками.
Анна CELTA tutor
Hi, my name is Anna.  
I am a Cambridge speaking examiner (up to C2 CEFR level) and a CELTA trainer. I have designed and delivered courses, workshops, and seminars for foreign language teachers in different countries: Kazakhstan, Russia, Portugal, Thailand, Mongolia, Armenia, Philippines and South Korea.  
I have been teaching English for over 20 years and have experience of teaching in different contexts: teenagers and adults, university students, General English, Business English, exam classes.  
Qualifications:
•    a university degree in teaching English and French, and translation (hons)
•    CPE
•    TKT
•    CELTA
•    DELTA
•    Testing and Assessment (Norwich Institute for Language Education)
.

Annete
Hi
I am Annette. I am British with a French name that may amuse and confuse the world around me.
I started teaching English as a foreign language about 20 years ago. Soon after that  I became a teacher trainer  and have loved doing both ever since. I have taught and   trained teachers in many countries all over the world.
My qualifications, including my first degree, CELTA and DELTA help me carry on learning from every teacher I work with.
I am happy  to say that in the year of 2020 I started working with Queen's English in Moscow on CELTA courses and very proud of of the developments that have taken place to the courses I work on. It is a high level, intensive course really tapered to the needs of Russian teachers of English. Now CELTA will be supporting people in making  new relationships with English that keeps my passion for training and teaching burning.
Курцева Екатерина
Помимо педагогического образования имею диплом переводчика английского и французского языков, также в 2014 - 15 гг прошла курс ICELT,  2015 г учёба в Лондоне ( Culture  Awareness Course), регулярно посещаю курсы повышения квалификации для преподавателей.
Английский язык любила всегда,  а педагогическую деятельность начала ещё в Институте. Считаю свою работу идеальным примером того как можно сочетать любимое увлечение и трудовую деятельность. Провожу уроки индивидуально и в группах,  работаю по коммуникативной методике, что позволяет сделать процесс обучения не только эффективным,  но и лёгким,  увлекательным.
Записаться на бесплатный пробный урок

Заполните форму обратной связи, и получите бесплатную консультацию по нашим образовательным программам

CAPTCHA
Нажимая на кнопку "получить бесплатную консультацию" Вы соглашаетесь с политикой конфиденциальности